Tuesday, November 17, 2009

Rintik Hujan Rahmat

Pantang masuk petang sikit aja hujan, petang aja hujan. Bila malam aja sejuk sangat. Nice untuk tidur. Hujan ini adalah rahmat bagi rumput-rumput dan tumbuhan, udara segar nyaman.
Oh ok, lately agak sibuk sedikit. Ada beberapa projek tengah bermain di fikiran aku. Harap-harap ianya memberi pulangan yang setimpal dalam bentuk kepuasan dan juga kewangan. "Projek besar" aku yang satu ni pun belum kick off lagi, ada saja yang membuatkan kita busy.
Aku pun agak bosan nak cerita pasal aktiviti harian. Aku nak cerita pasal happy family la pulak. Aku baru lepas attend satu majlis birthday, anak kecik manja kebangaan mama dan daddynya. Sederhana tapi meriah. "Keluarga" itu dalam definisi moden kolot aku ini, bukannya dari pertalian darah. Tapi kemesraan dan kasih sayang sesama manusia yang meant to be together. Sifat ini ada dalam hidup seharian mereka. Hidup kerjasama, berkongsi minat dan juga menyelesaikan masalah membuatkan anak2 ini makin dewasa. Ada untuk satu sama lain, dalam senang dan juga susah (try test tengok?). Parent yang understanding dan mahu faham naluri anaknya juga amat aku respect, begitu juga anak terhadap keduanya. Macam dalam kartun Smurf!!Semoga kekal..amin.
Aku rasa macam nak makan black pepper sauce yang sedap...dengan steak!!
Post a Comment