Wednesday, December 16, 2009

Pokok Kepentingan

Agak kusut kepala hotak aku ni. Isu ini sebenarnya bukan hal aku pun, tapi bakal tempias kena aku nanti akibatnya. Aku kenal satu hamba Allah ini agak lama, dari zaman muda mudi hingga ke era berpangkat harta, murah rezekinya. Orangnya agak suka berseloroh namun isipatinya itu agak lembut hatinya. Sudah bermacam cerita suka lara yang dilaluinya. Cita-citanya itu tinggi menggunung, berbekalkan rezeki yang ada, maka ingin diteruskan citanya itu.

Kawan, kerana adanya nama itu, maka ramailah yang menyapa ramah. Moga-moga kepentingan itu termakbul.Cadangan perbagai diajukan, tetapi yang "satu" itu perlu dihindari lebih dari yang lain. Ianya bakal mengundang durjana akibat tiada syukur lagi angkuh di dalam hati itu. Jangan tanya mana aku tahu, kerana aku sudah melaluinya dan ianya tidak berbaloi. Hanya mampu lupakan mereka, kaum mereka sudah terjun dengan labu-labunya. Aku? Aku tiada punya kepentingan di sini, cuma sekadar menyuluh jalan buat kawan itu pun kalau nak celik..kalau tak, nasib la.
Post a Comment