Sunday, August 29, 2010

Simpang Siur

Gambar ni aku ambik 2 hari lepas. Lepas waktu solat jumaat dari celah-celah roller blind, aku snap. Apa kejadian? Satu staff car wash belakang opis aku telah berusaha untuk memuaskan pelanngannya dengan mengalihkan kereta waja yg baru lepas snow wash utk di vakum, maka dengan murah hati tertekan minyak lebih maka mangsa yg renyuk kereta spider vintage milik hartawan. Kesian pun ada jugak aku tengok, mati hidup semula pun brader tu tak mampu settle. Almaklumlah, bulan puasa, masing-masing rushing, masing-masing pikir mahu kumpul sebanyak mungkin, pikir mahu tunjuk sebaik mungkin atau sifat-sifat lain yang boleh jadi superior.

Ada yang aku kenal yang tak habis-habis mengupdate status pedas lagi pedih bagi menyatakan tidak puashati tentang kehidupan. Dengki mendengki, tunjuk-menunjuk kemampuan beli barang mahal, mengungkit jasa, mempersoalkan sumbangan orang lain dalam kejayaan apatah lagi kegagalan dan macam-macam lagi. Aku hanya mampu tergelak, kadang tersenyum apabila ada pula jurutepuk dan jurusokong selaku pengulas tak bergaji dan juga pembakar perasaan yang boleh diangkat sebagai geng baik. Selamatkanlah hati kamu...
Status ini lagi manja " Kami baru sahaja menderma sebanyak RMxxxx.xx kepada rumah anak yatim bla bla bla". Aku bukan manusia alim apatah lagi ulama, tetapi sifat riak ini amalah mual lakunya. FB dijadikan saluran melunaskan rasa sekaligus membuka aroma hati yang selama ini tak terfikir akal. Syabas anda telah beroleh apa yang dihajati..
Post a Comment