Tuesday, October 12, 2010

Panggilan Pulau : Satu Adventur - Part 1

Dah lama aku tak ke tempat persembunyian kami di pulau. Bagi aku tempat ni mampu buat aku berfikir dan mencari idea baru. Sorry disini bukan lima bintang. Cuma minimalis dengan layanan mesra ala-ala kampung. Mahu ikut? Jom...aku serius. So ini travelog nya ..


2 Oct 2010 - Jam 900 mlm, kami 8 orang semuanya berkumpul di Hentian Putra KL, menaiki bas Mahligai ke Kuala Besut. Semua muka excited, ada yang tak pernah pergi ke pulau ada yang paling jauh berjalan hanya ke Melaka. team kali ini rata-rata mat metal kental dari komplek terkemuka di KL. So, kami satu geng duduk kat tingkat bawah bas double decker, agak selesalah jugak. Bas, berhenti di gua Musang, untuk rehat dan ada yang lapar telah membaham burger jam 3 pagi.

3 Oct 2010 - Dalam pukul 5.00 pagi kita sampai di pekan ala koboi Kuala Besut. Semua dah hilang mengantuk dan kita lepak pekena kopi di gerai mamak yang berdialect Kelantan hingga jam 7.00 pagi menunggu bot sampai. Dalam jam 715, kami bertolak ke pulau Perhentian Kecil, menuju lokasi penginapan. Memang kecohlah atas bot tu, kerana too excited.



Sampai saja di lokasi, kami check in dorm yang boleh muat dalam 12 orang . Aku agak biasa dengan tempat ini jadi tak ada masalah untuk tidur dalam dorm. Kami lunch dulu dengan hidangan ikan fresh dan juga sayur2 di depan persisiran pantai. You should try pengalaman ini, memang relax. Masing-masing buat hal masing2 bila dah kenyang, ada yang membaca novel, ada yang juga membuta, maklumlah melepaskan penat kerja di kota metropolitan.
Jam 4.00 petang, maka bermulalah aktiviti pantai.





Dimulakan dengan aksi banana boat dan diakhiri dengan berendam santai sampai maghrib, waktu untuk melihat sunset..TQ God. Dinner malam kami di hidangkan dengan ikan fresh (aku pun tak tahu apa nama ikan tu, agak besar). FYI, food semua provided dalam pakej yang disediakan..to know pasal pakej ni nanti aku cerita. Habis makan kami mencari umang2 dipantai dan terus ZZZZZZ..selamat malam dunia.



Post a Comment