Tuesday, November 23, 2010

Iron Maiden .... lagi

Sedang manusia lain sibuk cari makan tengahari, aku ke pusat bandar. Lapar tu adalah jugak, apakan daya. Ada urusan sikit. dengan motor RG sport clutch tangan hidup, aku merempit sopan walaupun aku tahu roadtax mati bulan 9. Tapi aku ada urusan rezeki, ikhlas dan ianya untuk mempermudahkan kehidupan jadi aku tawakal. Ini bukan cerita religion atau susah senang hidup simplisiti aku. Ini cerita band. Maaf, aku tak boleh lari dari cerita muzik, mahupun dalam blog peribadi ini. At least aku pernah try jadi mat ber"diari" tapi aku gagal.



Sapa yang claim di mat rock apatah lagi mat metal, kalau dia tak tahu Steve Harris dan gengnya inim maka dialah orang yg patut dipijak-pijak dan dibuat cekodok. Ini kerana penting Iron Maiden ini dalam arena muzik dan sosiologi dunia. Band ini adalah band touring yang paling aktif dan terbesar. Tidak pernah jemu menghasilkan karya dan bukan band yang follow trend muzik. Dari 1975, Steve Harris telah menulis dan berjuang di sekitar London tanpa letih dan membentuk follower yang kuat serata dunia sehingga sekarang. Kuat itu bermaksud "really loyal fan" bak kata John McEnroe (tak tau sapa..sila cari).
Tanpa support yg kuat dari TV dan radio berbanding Justin Timberlake, band ini telah menjual lebih 80 million rekod seluruh dunia. Pendek kata, panjang cerita..band ini memang aku tunggu datang berkonsert dari zaman kecik-kecik lagi (dari 80'an la). Jadi sebagai langkah sepatutnya, aku pun mengumpul semua material muzik dari zaman kaset hingga ke CD. Tapi sampai hari ini, ada yang telah tercicir kepada mereka yang pinjam buat harta dan sewaktu dengannya. Maka ada yang tak kelihatan di mata lagi.

Dari kanan, cepat jalan..
Kat Campbell semalam aku came across poster ni. Auntie kata "Good time to buy, Warner release, stock susah nak dapat", sedangkan dia tak tahu aku ada cukup2 untuk isi minyak balik opis. Takpa-takpa, nanti siap. So sapa-sapa yang taknak kena jadi cekodok, bawak-bawaklah buat apa2 yang patut..satu koleksi yang amat berbaloi.

Aku akan bercerita ceriti lagi pasal iron maiden ini , stay tune ...
Post a Comment