Thursday, November 25, 2010

Tragedi Nasi Lemak Janggut Sotong

Pagi tadi aku menghantar life partner aku ke satu lokasi kursus perfileman menaiki RG sport clutch tangan hidup. Sampai depan pagar, nampak gerai nasi lemak yang kekadang kami beli tapau sarapan. Agak ada dalm 4 orang tunggu gilran bunkus, dan wife aku pun meng"order", nasi lemak janggut sotong.



Tiba-tiba ada satu mat pejabat ala-ala Bruce Willis mukanya bukan penampilannya menyelit depoan gerai. Adik bungkus nasi tu pun bungkuslah nasi untuk aku, tiba tiba si beruk kera ini mencelah kat adik nasi lemak tu " Hoi, awak buat saya punya dulu, saya datang dulu dari dia". Aiseyman..memang potong mood aku pagi-pagi ni. Adik tu pun buat tak layan aja. Wife aku pun bagitahu lah kat adik tu bikin monyet ni punya nasi dulu, mungkin dia agak busy atau memang perangai mak ayah dia ajar macam tu. Monyet ini pun tak habis-habis membebel, kata kampunglah, tak sedar diri dll kat kami ni. Mungkin dia tak sedar bahawasanya aku kat sebelah dia. Secara diplomasinya, aku mengoffer kat bruce willis tu. "Ko nak penampar?" Aku tengok muka dia atas bawah. Adik bungkus nasi untuk dia pun kata "3 ringgit". Bruce dgn cepatnya mengeluarkan Rm2.00 tapi kena tukar pulak Rm10. lalu dia bergegas, masuk kereta Satria ekzos besar kepala lutut ke arah MRR2.
Apa yang boleh di jadikan iktibar hari ni, jangan main-main dengan lelaki ala-ala lembut-lembut kacak, mereka ini ada yang kurang pekertinya. Apa yang dicari dalam hidup mereka ini, aku pun tak tahu? Nak kata tak beragama, pasti dia claim ada, walaupun hatinya itu punya seribu persoalan. Sesungguhnya, tiada agama yang menyuruh umatnya berlaku tidak baik terhadap makhluk lain, apalagi memandang rendah. So kami pun terus ke kantin, lalu isteriku diam..sambil makan nasi lemak janggut sotong sambil bergelak kerana geli hati dengan tingkah lakunya. Aku memang fan Bruce Willis era Mampos Keras! (Die Hard) dan aku suka bergaduh ala-ala Bruce Lee kerana masa kecik-kecik Arwah nenek aku asyik layan WWF Macho Man Randy Savage.
Post a Comment