Wednesday, January 12, 2011

Hujan Di Kuala Lumpur

Selamat kembali rakan2. Akhir-akhir ini cuaca agak tak menentu. Agak susah untuk memikirkan bagaimana nak keringkan baju, kecuali dengan dryer elektrik. Tapi aku masih dengan cara tradisional, jemuran di penyidai. Satu rutin exercise bagi aku,
Tahun baru 2011, semangat pun perlu lebih kental. Ada yang perlu di lupakan di 2010, dan ada yang perlu di carry forward. Bagi aku, 2010 tahun yang bagus, dari aspek kerohanian. Aku sudah berkeluarga, kembali kepada keluarga dan juga paling kecil memberi sumbangan kepada negara.



Cuma ada yang tidak sedap mata memandang adanya sifat angkuh, tidak menghormati dan juga tidak tahu bersyukur di sekeliling. ini merupakan zarah2 negatif yang perlu di buang jauh2 dari kehidupan. Aku agak terpukul apabila ke sebuah bank tempoh hari. Seorang anak gadis mengherdik ibu tuanya hanya kerana kurang tahu mengisi borang, katanya menyusahkan. Ibunya itu terkebil-kebil malu. Sesungguhnya gadis itu dalam kerugian yang amat sangat...
Minggu ini semua berkejar-kejar. Mana yang mahu menghabiskan wang di kompleks, ada yang kenduri, ada yang kerjanya projek projek dan ada juga yang berpesta.
Post a Comment