Friday, April 01, 2011

Projek Gitar Lama

Ya, memang dah agak lama aku tak sentuh gitar ni. Bukan ada diskriminasi, tetapi jujurnya aku agak kurang bersemangat kebelakangan ini. Permainan pun dah karat.

Hari ini aku kembali dengan idea2 untuk meng"upgradekan" gitar ini. Gitar ini bukan jenama Gibson ribuan RM, tetapi ianya hanyalah copy yang agak kemas. Asalnya dari bumi Thailand, semasa aku lepak-lepak di sana satu masa dulu.



Firstly, aku mahu tukar kedua-dua pickupnya kepada yang lebih kualiti, pickup yang sedia ada sudah teruk soundnya. Aku pilih Tesla Pickup Plasma 2, kerana harganya reasonable dan berkualiti, lagipun saja nak test. Kemudian, tuning machinenya perlu ditukar dan seterusnya ianya ready utk rock kembali...kalau tak rosak terusla.


Boss DS-1, Digitech Death Metal, Boss Super Chorus, Boss GE7 EQ, Boss DD3 Delay, Ibanez Tubescreamer TS7, Ibanez Weeping Demon Wah..Apalagi yg tak cukup ni..?


Line6 PodX3 untuk kerja rakaman saja..too fragile utk pegi gig

Ada la pulak nak buat projek custom gitar..next projek kot..hahahah
Post a Comment