Tuesday, July 19, 2011

Red Rooster Club Reunion @ Ampang Jaya

Hahaha..weekend datang lagi. Hari ni aku ke Teluk Pulai, Kelang. Ada kawan "orang lama" kahwin. Tapi dalam kepala aku ni sejak pagi lagi asyik fikir.."aku ni macam ada event yang mesti attend ni malam ni..tapi apa ya?
Petang tu, dalam perjalanan balik Zubira call. "Beb, malam ni datang atas petro station ampang jaya, aku perform!" Jadi malam tu aku pun sampai, walaupun terlepas slot mat Zubir ni..

Apa itu Red Rooster Club? Walaupun namanya agak asing bagi generasi baru penggemar muzik mahupun apa-apa jenis kelab, Club yang satu ini tiada tandingannya apalagi jasanya. Red Rooster di mulakan oleh saudara Chippy Zary pada tahun 1981. Ia merupakan satu club yang menampilkan bakat-bakat muzik tempatan dan merupakan platform bagi band baru pada masa itu untuk beraksi. Walaupun aku baru darjah 4 pada masa itu, tetapi nama ini biasa aku dengar dari brader-brader rock sekeliling aku. Amat gah sekali tempat ini. This is truly Malaysian treasure!

Berlokasi di Medan Tuanku, RRC ini merupakan tempat berekpresinya nama-nama besar muzik lokal seperti Dr. Sam, Search, Lord Lokman, Lefthanded, Poe, Strollers dan ramai lagi. Dibawah satu bumbung, RRC telah mengumpul pelbagai kaum untuk sama-sama menikmati muzik, ini satu pencapaian yang amat bermakna bagi Malaysia..secara tidak langsung.



Dah sebulan dah aku click attend utk event page ni kt FB, aku tahu event ini akan menjadi satu titik sejarah yang special dalam music journey. Lokasi yang sesuai, luas dan juga selesa. Personally, aku suka dengan setup dan vibe yang ada pada malam itu, amat positif. Clean Fun..just tambah lagi variation makanan, kami semua lapar!.Syabas geng organizer, good job done!




* cd2 diatas adalah hasil mengerudi kotak jualan Sdr Zak Off..

Event seperti ini sepatutnya diteruskan lagi, satu perkembangan sihat bagi keluarga-keluarga yang rock dan juga yang baru jinak-jinak dengan musik rock dan apa saja, yang penting kita bersatu.



Untuk pengemar Search, layan video ini. Ini antara lineup awal penubuhan Search di RRC. Sorry gambar terhad, aku hanya gunakan Nokia X6 saja pada malam itu..bukan atas urusan kerja.



Post a Comment