Monday, March 12, 2012

Cromok 25th Anniversary Reunion - Press Conference



Sejarah Cromok ini bagi aku ada specialnya. Way back in 1990, masa aku nak ambik SPM dulu, masa ni muzik jiwa aku trash. Apa saja barang keluar, janji trash aku layan. Sacred Reich Surf Nicaragua, Anthrax State Of Euphoria, Suicidal Tendencies..How Will I Love Tomorrow dan Act III Death Angel hari-hari aku main di walkman.



Zaman tu walkman ajalah yang mampu, maklumla tinggal dalam dorm. Tapi satu hari ada member aku anak orang KL sudah kasi aku dengar satu kaset TDK copy dengan kulit fotostat gambar kuda minum air. Cuma ada 6 lagu. "Ini band orang kita, student U kat Australia..cuba ko cari macamana nak jamming lagu dia". Maka kaset tu pun jadi lunyai akibat banyak tangan pinjam terus hilang, sampai ke bilik pengawas pun main lagu ni...hehehe. Apa yang hook pasal kaset Image Of Purity ni..ialah orang kita Malaysia, anak melayu sekolah tinggi tapi main trash metal...Ulik Mayang somemore! Beb, one day these students will follow..



Sedang dalam kekalutan bulan April yang penuh dengan showcase band hebat luar negara, ada satu showcase yang tak sepatutnya kamu lepaskan, sekiranya kamu Metalhead tempatan. Yang lain tu terserah kamu.



Lineup klasik Cromok ini adalah sesuatu yang ditunggu, kali ini sebagai 25 tahun anniversary. Lineup klasik ini juga pernah beraksi di Life Centre pada 1992, tapi pada masa tu takda pendapatan jadi tak dapatlah nak tengok. Karl, Miji dan Din kembali bersama setelah beberapa kali rumours yang Cromok akan bergabung, kali ini for real. Bersiap sedia untuk banging dengan Journey, Misty, Metallugical, Misery dan lain-lain lagi. Clockwork Events dengan bangganya membawakan konsert ini yang bakal berlansung di KL Live. Antara supporting act ialah Kajang metal master Nuclear Strikes, Sil Khannaz dan juga Langsuyr.



Pastikan kamu ada pada 8 April 2012 di KL Live. Tiket boleh didapati di www.ticketpro.com.my

More update, checkout:
http://www.facebook.com/ClockworkCrewMalaysia
Post a Comment