Friday, February 08, 2013

Jalan-Jalan : Alor Setar

Memandangkan ada beberapa hal penting untuk diuruskan , minggu lepas aku drive ke Alor Setar. Aku fikir lagi baik aku ke sana sebelum musim cuti CNY, taknak bersesak dalam jem.  Walaupun A.S ini bukan tempat asal aku, aku familiar jugak kerana dulu aku biasa merempit kat sana masa zaman belajar dulu. Jadi jalan kat A.S, Jitra ni aku tak sesat la, tapi kalau luar A.S ni aku agak terkial-kial juga nak cari. Biasala kalau balik A.S ni, makan mesti best punya.

Sampai saja aku terus ke Nasi Lemak K, kat Jalan Putra. Dekat dengan masjid besar tu.



Esoknya aku diajak ke Simpang Kuala, katanya murtabak dan roti canai paling best (macam alor setar best kept secret kerana tempat ni tak ramai lagi yang tahu). Memang best, rotinya lembut, murtabaknya best especially bawangnya yang fresh dan rasa dagingnya yang kaw..highly recomended, restorennya nama Restoren Sayang. Tengok gambar di bawah!



Petangnya pula aku ada temujanji, dengan kawan baru Heavy Metal dari Alor Setar. Beliau merupakan penyanyi utama band trash Storming Steel dari A.S, juga pemilik distro/studio Trashing Fist Production. Banyak stuff yang rare. Sempat jugak aku sambar CD Tribute To Silent Death & Kreator Phantom Antichrist.


Aku stay beberapa hari dan balik KL sebelum CNY. Dalam perjalanan aku singgah di Prai untuk ziarah member lama. beliau seorang penulis/editor ruangan muzik di akhbar Inggeris tempatan sekitar 70an hingga awal 90an.

Tahun 2013 ini merupakan tahun aku banyak travel (dalam negeri aja), jadi akan banyakla post psl makan, jalan-jalan, gambar lokasi etc tetapi hal muzik pasti diutamakan..TQ
Post a Comment