Tuesday, March 01, 2016

Rakaman Single Wiramaya - Yang Satu

Agak lama aku tak menulis di blog ni. Anak yang sudah usia 1 tahun 5 bulan membuatkan aku lupa akan penulisan, tak punya masa untuk duduk mendengar cd apalagi pegang gitar. Tapi ada satu kenikmatan yang tak boleh di beli bila tengok anak itu senyum.

Wiramaya? Apa tu? Pada bulan Ogos 2015, aku berkenalan dengan seorang drummer di FB dan dia sedang form band baru bersama 1 basist dan juga 1 gitaris/vokalis. Lepas duduk meeting dan preview lagu, aku agak tertarik dgn demo Yang Satu ini. Melodi rock melayu yang ada unsur padang pasir sedikit juga ditambah dengan lirik kerohanian membina menjadikan Yang Satu ini agak istimewa.



Jadi kita workout sama-sama untuk mula merakam single "Yang Satu" ini dari October 2015. proses rakaman ni agak lama kerana ada sahaja komitmen lain yang menganggu namun telah siap sepenuhnya di mix oleh ojoe dan mastered oleh CL Toh pada Febuari 2016. Kita mula jemming sama-sama dan aku masuk sebagai session gitar bagi lengkapkan lineup trio ini untuk gig.



Mulai pertengahan Mac 2016 ini, kami akan mula mempromosikan single ini di radio-radio tempatan (kalau diorg nak support lah). Single ini boleh didengar di Spotify, Yonder Music dan Itunes. Jom support muzik tempatan dan like FB WIRAMAYABAND, like dan share kalau suka dan request single ini di radio lokal.






Post a Comment